POZOR: Drastične spremembe na slovenskih avtocestah! Uvajamo novo vinjeto, dražjo cestnino in davek. Enodnevna vinjeta pa bo stala…
Osnutek novega zakona o cestninjenju, ki so ga pripravili na ministrstvu za infrastrukturo pod vodstvom Alenke Bratušek, je sedaj v javni obravnavi.
Slovenija bo namreč spremenila sistem cestninjenja osebnih in tovornih vozil. Uvaja pa se tudi ‘davek’ na zastoje.
Za vozila z največjo dovoljeno maso nad 3500 kilogramov se bo cestnina za uporabo cestninskih cest še naprej določala glede na prevoženo razdaljo, za vozila do te meje pa glede na časovno obdobje, v katerem jo bodo uporabljala.
Infrastrukturna pristojbina se bo za tovornjake določala gledi na emisijski razred CO2, v katerega spadajo.
Najkasneje z 25. marcem 2026 bo Dars tovornim vozilom lahko začel zaračunavati tudi pristojbino za zunanje stroške.
Ta se nanaša na obremenitve s hrupom zaradi prometa in na stroške onesnaževanja zraka.
Upravljalec avtocest pa bo zbrane prihodke namenil ukrepom za izboljšanje delovanja prometnega sistema.
Cestnina za tovornjake pa bo lahko zajemala tudi še pristojbino za zastoje.
V osnutku namreč piše:
”Pristojbina za zastoje vključuje stroške, ki jih vozilo povzroča drugim uporabnikom cest in posredno družbi.”
Ta se bo zaračunavala na odsekih, na katerih so zastoji pogosti, v času, ko tam običajno nastajajo zastoji.
O učinkih pristojbine za zastoje in ustreznosti njene stopnje bo Dars vsaka tri leta poročal ministrstvu za infrastrukturo.
Uvedla pa naj bi se tudi dnevna elektronska vinjeta za osebna vozila.
To namreč zahteva zakonodaja o poenotenem cestninjenu.
Cena dnevne vinjete bo določena v višini devet odstotkov cene letne elektronske vinjete. Če bi torej dnevno vinjeto uvedli danes, bi ta stala 10,6 evra, medtem ko tedenska stane 16 evrov.
Osnutek je v javni obravnavi do 9. oktobra, nato pa gre v vladno proceduro