Slovenci POZOR: Začela je veljati VELIKA zakonska novost pri nakupu rabljenega avtomobila! ”Opozarjamo, da se za vozila…”
Ste kupili ali pa nameravati kupiti rabljen avto?
Garancija za rabljene avte se je ukinila. Bistveno pa se je podaljšalo časovno okno, ko mora večje okvare na rabljenem avtu odpraviti prodajalec.
26. januarja je začel veljati nov zakon o varstvu potrošnikov, ki uvaja številne spremembe in izboljšave glede razmerja med prodajalci blaga in kupci.
Vsi, ki hočete kupiti rabljen avtomobil, morate vedete za nekaj ključnih sprememb.
Do 26. januarja 2023 je veljalo, da za vse rabljene avte, kupljene pri trgovcu, mora prodajalec izdati garancijo za brezhibno delovanje vozila za obdobje najmanj enega meseca.
Nov zakon pa omenjeno garancijo ukinja.
Uvedla pa se je pomembna sprememba pri ‘stvarni napaki’, preko instituta katere je lahko potrošnik že doslej uveljavljal pravice za nedelujoče vozilo še eno leto.
Nov zakon o potrošnikih pa ne govori več o stvarni napaki blaga.
Za vsa rabljena vozila, kupljena po 26. januarju, je ugotovljeno neskladnost načeloma mogoče uveljavljati kar dve leti.
Vračilo kupnine pa ni več samoumevno.
Pri Zvezi potrošnikov Slovenije so za priljubljeni portal Žurnal24.si pojasnili:
”Novi Zakon o varstvu potrošnikov ne predvideva več obvezne enomesečne garancije za rabljene izdelke, kot je to urejal dosedanji zakon. Pri tem opozarjamo, da se za vozila, kupljena do vključno 25. januarja 2023, uporablja še dosedanji zakon in garancija za te izdelke še vedno velja.”
”V vsakem primeru pa lahko potrošnik zaradi neskladnosti – oziroma do sedaj stvarne napake – motornega vozila uveljavlja zahtevke, kot to določa zakon.”
Po starem zakonu je veljalo:
”Če je bilo vozilo kupljeno do vključno 25. januarja 2023, lahko potrošnik prosto izbira med popravilom izdelka, menjavo izdelka za nov, brezhiben izdelek in sorazmerno ali celotno vračilo kupnine. Zahtevke zaradi stvarne napake lahko potrošnik po tem zakonu uveljavlja eno leto, odkar je blago prejel, za napake, ki se pokažejo kasneje, pa prodajalec ne odgovarja več.”
Po novem zakonu pa je sedaj drugače:
”Če gre za vozilo, kupljeno od 26. januarja 2023 dalje, bo potrošnik lahko zaradi neskladnosti najprej zahteval popravilo ali zamenjavo blaga za brezhiben izdelek, pri čemer bo prosto izbiral med tema dvema zahtevkoma, če je to možno, ali če izpolnitev enega zahtevka za prodajalca ne bo pomenila nesorazmernih stroškov v primerjavi z izpolnitvijo drugega.”
Vračilo kupnine ni več takojšnja pravica:
”Šele, če prodajalec ne bo mogel izpolniti nobenega od teh zahtevkov, bo lahko potrošnik zahteval vračilo bodisi sorazmernega dela bodisi celotne kupnine.” Ko je predmet prodajne pogodbe rabljen avto, je po novem zakonu rok za uveljavljanje zahtevkov zaradi neskladnosti enak tistemu kot za nove izdelke, torej dve leti. “Se pa lahko prodajalec in potrošnik dogovorita za krajši rok odgovornosti prodajalca, ki pa ne sme biti krajši kot eno leto.”
Prodajalci se (vsaj na papirju) ne bodo mogli več skrivati za kratkim rokom garancije. Tako bodo morali stanu vozila, ki ga prodajajo, nameniti več pozornosti, vključno z realno zgodovino kilometrov in servisov.
Pa si poglejmo nekaj pomembnih členov novega zakona o varstvu potrošnikov
Nekaj pomembnih členov novega zakona o varstvu potrošnikov:
-Prodajalec odgovarja za vsako neskladnost blaga, ki obstaja ob dobavi blaga in ki se pokaže v dveh letih od dobave blaga.
-Če je predmet prodajne pogodbe rabljeno blago, se lahko prodajalec in potrošnik dogovorita za krajši rok odgovornosti prodajalca, […], vendar ta rok ne sme biti krajši kot eno leto.
Več na: https://www.zurnal24.si/avto/iz-druge-roke/pozor-od-danes-velika-zakonska-novost-pri-rabljenih-avtih-400481?utm_medium=Social&utm_source=Facebook&fbclid=IwAR18WyMv6sxDXHjOHIjzFoaQ11pEqkbC-Rg7ge92-2JuPir6V7POHaP6Dzg#Echobox=1674716005 – www.zurnal24.si
-Potrošnik lahko uveljavlja svoje pravice iz naslova neskladnosti, če o neskladnosti obvesti prodajalca v dveh mesecih od dneva, ko je bila neskladnost ugotovljena.
-Potrošnik lahko od prodajalca zahteva, da v razumnem roku od trenutka, ko prodajalca obvesti o neskladnosti, ki ni daljši od 30 dni, brezplačno vzpostavi skladnost blaga brez znatnih nevšečnosti za potrošnika.
-Potrošnik lahko odstopi od prodajne pogodbe in zahteva vračilo plačanega zneska, če se neskladnost pojavi v manj kot 30 dneh od dobave blaga.
-S pogodbeno določbo ni mogoče omejiti ali izključiti odgovornosti prodajalca za neskladnost blaga, kot je določena s tem zakonom.
-Potrošnik ne more odstopiti od prodajne pogodbe, če je neskladnost zgolj neznatna. Dokazno breme glede tega, ali je neskladnost neznatna, nosi prodajalec.
Obvestimo o teh velikih novostih še prijatelje in družino.
Vir: Zurnal24.si