Slovenija POZOR: Tako brezsramno vas bodo sedaj lupili pri Telekomu in Telemachu: ”Se je vam čisto zmešalo?”
Žurnal24.si poroča, da je Telekom iznašel nov način, kako obstoječim uporabnikom povišati zneske položnic. Pri Telemachu pa so pojasnili, da se zgolj odzivajo na razmere na trgu.
Naročniki so že vložili tožbo proti Telekomu, ki jo je v imenu naročnikov vložilo Vseslovensko združenje malih deležnikov (VZMD), in sicer so zaradi neutemeljenih podražitev zahtevali povračilo 123 milijonov evrov odškodnine.
Kasneje je sledila tudi tožba proti A1, tožbe pa so napovedali tudi proti ostalim operaterjem.
Nekateri operaterji so očitno ugotovili, da na takšen način ne bodo mogli več ‘lupiti’ svojih obstoječih uporabnikov.
Hitro so sedaj našli nov način. Obvestilo, ki so prejeli Telekomovi uporabniki se je glasilo:
”Kot novost pri svojem poslovanju smo primorani vključiti določbo o možnosti usklajevanja cen z letno stopnjo rasti cen.”
Gre torej za vgraditev inflacije v ceno storitev.
Telemach pa je to storil že lani. Uporabnik pa ob tem praktično nima možnosti brezplačnega odstopa od pogodbe.
Na to so glasno opozorili pri Zvezi potrošnikov Slovenije.
V svojih dopisih Agenciji za komunikacijska omrežja in storitve pa so naleteli na gluha ušesa.
Pri ZPS so za Finance dejali:
”Bali smo se, da se bo ta praksa razširila že ob koncu prejšnjega leta, ko je takšno določbo vzpostavil Telemach. Žal na AKOS niso upoštevali našega poziva, tudi Telemach se nanj ni odzval.”
”Tako se je zaščita potrošnika kot naročnika še dodatno zmanjšala, kar posebej velja za naročnike, ki so pri operaterju vezani, ponavadi za dve leti. Zdaj ne samo, da ima operater pravico do spreminjanja cene, ampak jim celo ne omogoči odstopa od pogodbe, ki jo je sklenil pod določenimi pogoji, zaradi katerih so operaterja izbrali pred konkurenco.”
”Ob vsaki spremembi cene bi morali potrošniku omogočiti, da odstopi od pogodbe, če se z njo ne strinja – ne glede na to, kakšen je razlog spremembe. Zakon o elektronskih komunikacijah z določbo, da potrošnik lahko ob enostranski spremembi pogojev – tudi cene – brez stroškov in drugih sankcij razdre naročniško razmerje, namreč varuje položaj naročnika kot šibkejše stranke v razmerjih med naročniki in operaterji. Nobene logike ni, da se operaterji s tem, ko v splošne pogoje dodajo indeksacijo, tej določbi preprosto izognejo, saj s tem potrošnika kot šibkejšo stranko postavijo v še slabši položaj.”
Pri Telemachu so odgovorili, da so njihove določbe v zvezi z indeksacijo skladne z evropsko zakonodajo.
Pri Telekomu pa so za Finance povedali:
”Indeksacijska klavzula temelji na indeksu, določenem od javne ustanove (gre torej za inflacijo po izračunu statističnega urada), uskladitev cen na podlagi inflacijske klavzule pa ne pomeni spremembe pogodbenih pogojev po zakonu o elektronskih komunikacijah. Bi pa imele ob vsaki drugi podražitvi stranke možnost do brezplačnega odstopa od pogodbe.”
Pri Telemachu so dodatno pojasnili, da pri lanski podražitvi ni šlo za indeksacijo, ampak za podražitev “zaradi razmer na trgu”.
”Odločitve o izvajanju indeksacije še nismo sprejeli, bomo pa se, tako kot do sedaj tudi v prihodnje osredotočali na zagotavljanje storitev najvišje možne kakovosti za obstoječe in tudi nove naročnike.”
Za Finance so z A1 in T2 sporočili, da nimajo namena uveljavljati inflacijskega indeksa, ki bi “po tiho” podražil storitve uporabnikov.
Pri T2 trdijo, da trenutno sploh nimajo načrtovanih podražitev svojih storitev. Pri A1 pa so dejali, da so cene svojih storitev dvignili že v začetku leta, novih sprememb cen pa trenutno ne predvidevajo.
Vir: Žurnal24, Finance